Till tippen och pajbak

Väckarklockan ringde 07.00 och då var jag redan vaken. Mr x påstod sig först vara ledig idag, men så var så klart inte fallet. Han fick väldans beröm av handledaren. Jättekul!

Innan klockan åtta hade jag dammsugit och skurat golven på nedervånigen. Därefter har jag sågat av tjocka grenar från häggen jag ansade igår så de skulle rymmas på bilsläpet när jag åkte till soptippen med dom. Nu är de borta och släpet är rengjort. Skönt! Det är otroligt så mycket trädgårdsavfall det blir bara under en vecka.

I kväll har jag varit och hälsat på vännerna Ulf och Inger och lämnat en bröllopsgratulation som de ska ta med sig till min fd dotter som gifter sig i morgon. Därefter åkte jag och hälsade på min son med familj. På hemvägen handlade jag ingredienser till en jättpaj a la Taco och gjorde den direkt jag kom hem. Har provsmakat och är missnöjd med pajbotten som var hård och smaklös. Nu har jag massor av bitar i frysen. Hoppas bara att mr x gillar den.

I morgon blir det överkalix marknad. Ska bli kul att se om jag träffar några gamla bekanta.

Nu till tevesoffan och sköna yllepläden.