Söta valpar

Började som vanligt dagen med att skjutsa mr x till feriejobbet. Efter en kopp kaffe och trots att det blåste isbjörn putsade jag alla fyra sidor på altandörrarna. Får ta lite i sänder så blir det väl klart en dag.

Mitt på dagen hämtade Lillemor mig och så åkte vi till Barbro och tittade på valparna. Bruna mellanpudlar, drygt sex veckor gamla och bedårande söta och pigga.Lillemor är nya matten till Amos, enda killen i kullen och han gosade så tryggt i hennes famn. Hos henne och husse Tore får han ett prima liv. Flera katt- och hundkompisar och stora fria ytor utanför ytterdörren.







Jag har alltid önskat mig en hund och så klart började det genast snurra tankar i huvudet åt det hållet, men, men då blir jag alltid beroende av andra om jag ska åka bort, om så bara över dagen. Och ingen bor riktigt nära så det räcker nog med kissen som det är nu.




Vi hann också en sväng in på GK:s. Där köpte jag nya jättefina randiga linnegardiner i naturfärg till datarummet samt en vinkelslipmaskin så att jag kan putsa av fönsterbågar och jalusiluckorna innan de ska målas. Ska försöka hinna sy gardinerna i kväll.

I kväll kommer ♥ förbi innan han åker vidare på jobb i morgon. Nu hoppas jag bara att det blir bättre väder med sol och värme, det är ju för tusan mitt i högsommaren.