Middag med surströmmingsdoft



I går kväll kom ♥ och det var både roligt och mysigt. Han hade med sig massor av godsaker som vi stoppade direkt i frysen. I dag åkte han hem till sig en sväng men kommer tillbaka om ett par dagar.

Det blev inte många timmars sömn i natt på grund av tonåringens omvända dygnsrytm. Nå, snart är väl den tiden också över och ett minne blott. En sak är då säker och det är att jag hinner då inte soffa till mig.

I kväll har jag och Maria varit bjudna på jättegod middag hos Lillemor och Tore och alla hundar och kissekatter. De åt surströmming och jag som inte äter det fick laxfjäril av ortens lax. Men konstigt nog gillar jag surströmmingsdoften. Efterrätten bestod av ortens jordgubbar, grädde med polkagriskross, maränger och sockerkaka. Mmmmm .... Lillvalpen Amos är som en liten chokladpralin. Glad, gosig och busig. Nog blir jag sugen på hund, men det är en hel del jobb med en valp och blir nog lite för krångligt då jag redan har fullt upp.

I morgon ska jag och syrran åka uppåt älven till Överkalix och den plats där jag är född. Hoppas att vi får träffa våra kusiner som ska befinna sig där denna vecka.

Nu svider axlarna av en jäkla oskön sittställning här vid datorn och ögonen svider av trötthet. Natti natti!