Rosdoft



Det doftar underbart i hörnet där den taggigaste av alla rosor har sin plats. I år är den högre än någonsin, kanske beroende på att den fått en hel skottkärra kompost runt sina stammar. Jag har försökt utrota den i flera år på grund av taggarna men nu tror jag istället att jag ska köpa fler för rosorna är stora och vackra och bladverket friskt grönt. Och doften är som sagt helt ljuvlig.

Vaknade vid sextiden och fick en chock när jag upptäckte att mr x inte var hemma. Panik och kaos i min hjärna. Kastade mig på mobilen och fick tack och lov svar direkt. Vid midnatt hade han och några kompisar åkt till Piteå crousing och var nu på väg hem. Fem minuter senare var han hemma. Tack gode Gud för det.
Efter det ovanligt tidiga morgonkaffet hoppade jag i duschen och fixade sedan frisyr och smink med stor omsorg. Därefter gick jag ut och började rycka upp spireorna regnet slog ner häromnatten. Det blev ett helt släp med trädgårdskräp innan jag var klar. Sedan körde jag trimmern och gjorde snyggt på framsidan av huset. Som final blev det gräsklippning. Då var klockan fyra. Nagellacket hade flagnat och jag var sjöblöt i svett så det var bara att hoppa in i duschen igen.

I kväll har jag varit och hälsat på käraste Evve hos hennes "svärföräldrar". De har så otroligt fin trädgård så man kan bli grön av avund. Nåja, jag har planer för min trädgård också och nu när jag orkar mer så kanske förverkligar någon liten kostnadssnål del av mina drömmar.  Funderar på en portal med humle. Det är inget stort jobb och portaler brukar reas framåt hösten. Humle finns helt gratis på gemensamma komposten i skogen här nedanför. Måste bara bestämma var portalen ska vara.

Jag är jättenöjd med dagen och är nu trött. Kommer att sova gott. Hoppas att ni mina kära vänner också ska sova gott.