Lite av varje



I fredagskväll var Esko och jag och såg när lillbrorsan tog en flygtur. Det verkade ju gå bra men nog är jag lite orolig för att han ska trilla ner. Men säkert är det härliga vyer som han ser från ovanperspektivet.

I går blåste det  "miukostan" med säkert minst 15 sek/m i byarna. Tomatplantan hade blåst omkull och en av mina stamfucksior hade gått av. Inte kul alls. Termometern visade + 26°C och vi höll oss mest inomhus.

Barnbarnen var på besök både igår och idag, vi har spelat blockflöjt och ätit av min "himmelska" tacopaj som jag inte var helt nöjd med men de gillade den. Även Eskos son har mellanlandat här idag.

I gårkväll tog Esko och jag en biltur via Kukkola, där det var sikfest - Morjärv - Kamlunge och Harrens dag. Det var en otroligt skön kväll med tjugo plusgrader, vindstilla och inte ett enda mygg i sikte. Vi köpte en laxmacka och gladdes åt att mina bröder som deltog i fisketävlingen hade tur att vinna ett pris var.

Mr x sex jobbarveckor är nu över så min sista semestervecka slipper jag ställa väckarklockan på sju. Ska bli skönt. Jag fattar inte hur jag ska orka börja jobba den 3 augusti. Har jäkligt problems med mitt vänstra knä. Det värker som attan utom när jag ligger i magläge, fast det är inte skönt så långa stunder åt gången.

I morgon blir det en heldag i Luleå med kompisarna Lillemor och Maria. Ska bli kul!
Nu väntar dusch och renbäddad säng.