Kreativ dag



Återigen en superfin dag med strålande sol och en aning för varmt för mig. Nåväl jag gick ut hårt och klippte gräsmattan redan strax efter åtta i morse. Därefter tog jag fram skottkärran och ansade mina bautadaggkåpor rejält innan de har kvävt alla andra växter. Det doftar så gott från hansarosen och schersminen. Gud vad jag njuter och mår gott av dom dofterna.
Emil, han myste i skuggan och laddade för att fånga gråsparvarna som jag gav bröd.


Sedan gick jag lös på skåpet i garaget där jag har målarfärgsburkarna. Dumt nog har jag låtit massor av färg torka ihop på grund av att locken inte varit ordentligt igensatta. Det står mig dyrt. 
Jag fick i alla fall inspiration att måla lite på stenarna i stenhögen. Det ska bli fler ord, men jag tar det lite pö om pö. Måste nog plantera något vackert runt om, men det får bli senare i höst.



Snart kommer ♥ och då ska vi äta sallad och vitlöksbaugette. Mums!