Försenat vårstäd



Idag var det lika kyligt som igår och jag bestämde mig för att det var ett perfekt fönsterputsarväder. Sagt och gjort så blev samtliga sidor på alla fönster på ena sidan av huset putsade. Passade samtidigt på att städa mitt lilla datarum. Nu känns det skönt att åtminstone en börda lyfts från axlarna. I morgon ska jag börja med fönstren på altansidan. De är bedrövligt skitiga. Fönstrena på övervåningen som MÅSTE målas försöker jag glömma hela tiden.

Helgen har inte precis bjudit på några roligheter, men det får jag väl skylla mig själv för. Norgeresan var en välbehövlig avkoppling som jag kan leva länge på. Det som förvånade mig var mängden blommor som växte längs vägkanterna hela vägen fram till svenska gränsen. De här små blå blommorna hade så stark blå färg. Jättesöta.

Nu inväntar jag mr x hemkomst. Har precis fixat hans matlåda för morgondagen. Matlådor är inte min grej. Absolut  noll i inspiration.