En slappardag


Har inte gjort så mycket idag mer än tagit det lugnt. Det enda synliga är väl krokarna jag skruvade fast bakom väggen som stegen ska hänga på.  På förmiddagen var en fd granne på besök och på eftermiddagen kom mina kära små barnbarn med sin mor på besök. Vi matade fåglarna och förvåningen var stor då en liten gråsparv flög iväg med ett helt mariekex.

Häromdagen var två grävlingar på besök i kvarteret. Min granne blev vettskrämd när de kom fram från ett buskage. Nu är jag lite orolig att ha kissen i koppel ute. Grävlingar är allätare och kan ta till exempel kycklingar.

I morgon måste jag försöka samla kraft att byta myggnät i mina trasiga myggfönster. Nätet är redan inköpt så det är bara att åka till jobbet och låna häftpistolen så är det gjort på några minuter.

Nu ska jag försöka böja till mitt nytvättade hår och sedan väntar sköna sängen.