En lugn dag

Skjutsade som vanligt mr x till jobbet före åtta och sedan har jag tagit det lugnt. Småpysslat lite och ägnat lite tid på mig själv. Smort in min torra hud med godoft och filat naglar på både händer och fötter. Borde göra som Lillemor och åka till "nageldoktorn" och få vackra naglar för det har jag aldrig lyckats att få på naturligt sätt.

I kväll var jag rantsugen men ingen av de vänner jag åkte förbi var hemma. Då åkte vi (jag och mr x) till sonen och inspekterade nya bilen de köpt. Det roligaste var så klart att träffa barnbarnen som varit söderöver i ett par veckor.

Nu sitter jag här i datarummet som blev så fint med de nya gardinerna. Tyvärr blev det ett hål mitt på den ena längden då kissen ägnade sig åt klätterövningar i morse. Nå det är inget att göra åt nu. Det som skett har skett.

I morgon ska jag nog åka till Happis en sväng när mr x slutar jobbet. Inte för att jag har något speciellt ärende utan mer för att botanisera lite.

Nu väntar en stunds tevetittande innan det är dags för John Blund.