Brrr bara 10 grader



Vädret har verkligen gjort ett lappkast från medelhavsvärme till kylskåpsläge. Vaknade i morse av att jag frös och famlade efter goa yllefilten som låg vid fotänden. Sedan slog jag på värmen i huset. Hemskt att man måste slösa el mitt i högsommaren, men det är inget annat att göra då det är knappa tio grader.

Medan jag var i Norge har min käre son vaxat min bil så att den blänker som aldrig förr. Idag har jag städat den invändigt så nu är det bara att fylla tanken och köra. Jag har en spirande tanke om att åka söderut i slutet av månaden. Kanske till Gotland om det går att fixa boendet så här pass sent.

I eftermiddags somnade jag så gott i soffan med kissen och nu är jag helmosig och trögstartad som en gammal diselbil. Har precis ätit av ett gott bröd som jag köpte i Arjeplog. Habbasbröd kallades det, fast egentligen är det exakt som klåddan mamma bakade då jag var barn. Tunt, segt och supergott med bara smör på.

Kram kära vänner!