Åska och tårtkalas

Morgonen bjöd på strålande sol i kombination med en kvävande hetta. Satt utomhus och bytte nät på mina gamla myggfönster och kände att åskan när som helst skulle börja mullra. Mycket riktigt tornade mörblåa moln upp sig i nordväst och på avstånd hördes mullret. Det kom några ljumma skurar men jag hade önskat betydligt mer för det är snustorrt i backen.

På eftermiddagen åkte jag med sonens familj och grattade mina småbröder (tvillingar) som fyller 55 idag.  Där bjöds det på jordgubbstårta, kaffe och vin i skön naturmiljö. Trevligt!  Regnet kom även dit så småningom men då var vi på väg hemåt. Sedan blev det pizza från kinarestaurangen hemma hos mig. Gott och ovanligt kryddigt. Därefter busade jag med barnbarnen tills de var lagom uppspelta för att säkert somna i bilen under vägen hem. Ja, det är sånt som en farmor kan göra utan att föräldrarna vågar skälla ut en.

Jag har inga speciella semesterplaner förutom ett besök på Överkalix marknad där jag hoppas träffa gamla bekanta och så klart även Lillemor som ska sälja egentillverkade jättefina halsband och andra smycken.