Pariserbröd/Pariservåffla?

Sov gott i natt också, men vaknade med en diffus illamåendekänsla. Jäklar, nu är det kräksjuka på G, tänkte jag och förbannade att jag inte köpt hem hälsofil med de nyttiga antimagsjukabakterierna. Efter ett par timmar vågade jag äta frukost och då skedde undret. Illamåendet försann.

På eftermiddagen åkte jag och hälsade på Lillemor, Tore, hundarna och katterna. Det var trevligt och väldigt gott med gofika. Hon bjöd på Pariserbröd som är mina älsklingskakor. Pariserbröd, eller kanske de heter Pariservåfflor, är för alltid förknippade med min faster Mia. Sista julen hon levde hade hon trots sjukdom och sviktande krafter bakat dem och gav mig en stor burk. Jag börjar nästan gråta när jag tänker på vilken ansträngning det måste ha varit för henne. Hon visste att jag skulle bli glad över dom. Sånt kallas kärlek.
Jag och mina syskon hade turen att växa upp med många vuxna runt oss á la gammeldags bondgård.  Det var inte helt okomplicerat och jag lovar att om det var idag så skulle jag inte stå ut en enda dag med svägerskor och svågrar som la sig i det de inte har att göra med. Oj, oj, jag säger inte mer om den saken.

I kväll har jag städat garaget och till och med torkat bort oljefläckar från alla dörrar. Upptäckte att jag har hur många målarfärgsburkar som helst. Misstänker att ett antal har torkat ihop och borde slängas. Till sommaren väntar massor med målarjobb förutom allt annat som måste göras.


Helgerna går alldeles för fort.

Natti natti alla mina kära vänner!