Tandläkarskräck och vårlängtan

Idag tog jag mod och ringde till Folktandvården för att få lagat min avbrutna tand. Fick komma på stört till en tandläkare jag känner privat och jag måste säga att det var lyckosamt. Han bedövade ordentligt utan att det gjorde ont. Han borrade och grejade utan att det kändes. När han började vara klar med borrandet darrade min haka okontrollerat. Jag var så otroligt lättad att jag till och med tyckte att 745 kronor var billigt. Jag vet att han är specialutbildad för att ta hand om patienter med tandläkarskräck.

Just nu är jag inne i en desperat uppfräschningsperiod fast i bakhuvudet störs jag av ett svagt "För sent, för sent ....."  Det är märkligt att ens inre inte falnar i samma takt som utsidan. Eller tvärtom att ens yttre inte bibehålls i takt med det inre åldrandet. Det senare vore bäst för jag tror att de flesta människor känner sig runt 20 år i sitt inre.
Fotot är 42 år gammalt.  Jag var 18 år, nybliven mamma och hade fått "gå till kungs" för att få gifta mig. Jag var inte nöjd med mitt utseende. Näsan var för stor, ett öra stod ut, brösten var för små och så var jag skelögd och det är jag fortfarande.
Förutom föryngringshudkrämen jag köpte förra veckan har jag köpt Pepsodents nyaste tandkräm som utlovar vitare tänder redan efter första borstningen. Också kliniska lovord.
Om jag orkar blir det en halvtimme i solariet under helgen. Ska höra med syrran om hon är sugen på lite färg.

Jag längtar så intensivt efter klarblå himmel och strålande sol. Fåglar som kvittrar, glittrande istappar och takdropp. Det är visserligen bara några kallgrader just nu, men vad hjälper det när det är gråväder varendaste dag. Jag vill fotografera vackra vyer och rosiga barnkinder. Det är länge sedan jag använde kameran. I morgon kommer barnbarnen och sover över. Hoppas att min rygg är i bättre form då så att jag kan "passa upp" som jag vill.

På måndag börjar PIM-utbildning på jobbet. Alltså praktisk it- och mediakompetens. En del kan jag redan halvdant men det ska bli jättekul att lära sig göra små filmer, bildspel med berättarröst osv.

Nog tjorv nu. Sköna sängen väntar. Natti natti alla mina kära vänner. Vad trist livet vore utan er.