Tid för motion

Idag var det premiär för fyra timmars arbetstid två månader framöver. Så skönt det ska bli. Visserligen är jag skyldig jobbet ett antal timmar för julmellandagarna. Hade slut semester men ville vara ledig ändå. Nu blir det lätt att jobba igen dom.Jag behöver timmarna för att hinna/orka med att hjälpa till med läxläsning och mitt eget motionerande.
Idag har Maria och jag varit och simmat. Vi simmade några hundra meter och belönade oss med en skön stund i bubbelpoolen. Bastun efteråt var ovanligt skön tack vare en trevlig tjej som öste på rejält. Känner mig nu både mör och avslappnad. En skön känsla. Tack Maria för att du tar mig med till badhuset.
Här är mitt nya gympaprogram.......


Vädret är piss. Grått, plusgrader, blött och smutsigt. Tack vare det milda vädret fick jag upp bagageluckan och kunde köra iväg till återvinningen med allt papper och plast som jag irriterat mig på i snart en månad.
Nu väntar jag på  en decimeter vit nysnö, några kallgrader och strålande sol. Alltså vinter när den är som bäst.




Kärlek är en resa utan kompass i ett väglöst land. Ett äventyr / Anne Swärd