Sim sala bim

I förgår köpte jag en ny hudkräm som påstods vara vetenskapligt testad på 12 kvinnor. Den utlovade tydligt föryngrat utseende på tre veckor. Nu väntar jag med spänning på sim sala bim. För säkerhets skull smörjer jag lite extra under extrahakan.


I eftermiddags har jag och Maria varit och simmat.  Det känns bra när man märker att orken ökar och bubbel och bastu efteråt är bara så ljuvligt skönt.
Idag har jag hämtat ut mina nya fina Gudrun Sjödénstövlar. De passar perfekt. Mitt nya visakort har också kommit så nu är det bara att dra iväg mot klädaffärerna i Luleå. Fast först kanske jag bör betala räkningarna. Suck!

Alltså, egentligen har det mesta varit bra idag. I morse hade vi en hel delegation yngre kineser på besök. Jag fixade fika och de åt av hjärtans lust. Jag fick prata lite engelska och de var trevliga. Efter jobbet var jag på ett möte som också var bra. Sedan fick jag veta att den myndighet vi anmält till tillsynsmyndigheten fått allvarlig kritik för sitt agerande och åläggande om utbildning för all personal. Det vi varit med om har varit jobbigt, och nu hoppas jag att ingen annan ska behöva uppleva samma elände. Fast det känns skönt att ha blivit trodd och att vi hade rätt.

Det som inte är bra är att mr x köpt några nya högtalare som får porslinet att skallra inne i skåpen och min hjärna att dallra. Vid ett tillfälle hotad jag att slå av strömmen om han inte sänkte (o)ljudet. Just nu är det tyst i huset för han är ute och åker epa med sin kompis.

Jag saknar ♥ ....