Soft belysning

Vad ska jag skriva om idag då? Vädret är grått och bilrutorna isar igen på nolltid och isskrapan har försvunnit. Det är halt i kurvorna och jag glömde åka och ombesikta bilen. Måste göra det i morgon.

Efter jobbet var jag och simmade med Maria. Precis när jag skulle åka iväg mot badhuset skulle mr x iväg och köpa en gasvajer till sin gammelmoppe. Det gjorde att jag blev sen och inte simmade lika länge som vanligt. Men det är bättre än ingenting.
På badhuset var det samtidigt vattengympa med tanter modell äldre. När jag stod där i duschen och skämdes för mina vällande former upptäckte jag att även de smala tanternas figurer hängde och slängde. En del hade muttor som stod ut, ungefär som en tratt. På en del hade rumpan halkat ner ordentligt. Usch så fula vi blir. Duschrummen borde ha supersoft belysning istället för sånt ljus som förstärker våra skvanker.

Efter badet hade mr x återbesök på lassa. Därefter åkte vi hem och åt kotletter i god sky och broccoli. Har planer på att övergå till en sorts GI mat och tyckte att jag åt en väldigt rejäl portion. Tydligen var det ändå för lite ingredienser som omvandlades till socker för därefter har jag ätit hela kvällen. En stor kaka, en munk och en smörgås. Kolhydrater så långt ögat når. Varför finns det inte sockerplåster på samma sätt som det finns nikotinplåster?

I går skickade jag efter nya läderstövlar från Gudrun Sjödén. Har tittat på dom hela hösten och nu var de på rea. Hoppas att de kommer snabbt.

Nu väntar tevesängen och en kopp kaffe.
Natti natti mina kära vänner!