Så har vi ett nytt år

och med det nya möjligheter. Jippii!
Min vän har varit hos mig under nyårshelgen. Med sig hade han bland annat massor av goda ostar från Goudaostens hemland. Brännässleost, chiliost, senapsfröost och en lagrad rackare som också var väldigt delikat. Förutom två nyår, ett Torneå och ett här hemma har det blivit en hel del god mat, glada skratt och mys.
Idag har mr x och jag skjutsat min vän till Kallax. Därefter åkte vi och handlade lite bilgrejs. Nya bilmattor, navkapslar och massagedynor till sätena. På hemvägen tog vi en sväng förbi hemgården och hälsade på lillbrorsan.
Väl hemma igen satte jag igång tomtebortstädning och lyckades få ut dom till kartongen i förrådet. Sedan var mina krafter SLUT. Känner mig som en urvriden disktrasa just nu. Är orolig för att kräksjukan är på gång.
Ska försöka orka se på teve en stund innan jag kroknar i min säng som för dagen är renbäddad med nyinköpt sänglinne.
Natti natti alla mina kära vänner!