Julen är bortstädad

Vaknade först klockan tolv av att Göta ringde på dörren. Vi drack kaffe och åt holländsk ost. Därefter tog jag itu med julbortstädningen. Granen åkte ut och de röda julgardinerna åkte ner och ut på luftning på broräcket. Alla tomtar blev nerpackade i julsakslådorna. Därefter dammsög jag och torkade av alla golv. Nu hänger ljusa gardiner i köket och en vetegul löpare ligger på köksbordet. Holländska vita presenthyacinten blommar med tre stänglar och en fjärde är på väg. Den doftar underbart.

I kväll var mr x och jag till Göta eftersom hon glömt sin mobiltelefon hos mig. Hon bjöd som vanligt på gott fika i sin fina och juliga lägenhet. Herregud så många fina och roliga tomar hon har.
Väl hemma igen har jag chattat en stund med webkameran påslagen. Jag bara skrattar hela tiden. Det känns så pinsamt att se sig själv.
När klockan närmade sig 23.00 började mr x steka plättar. Nu har jag provsmakat hans frasiga plättar med strösocker på. Alldeles för gott och kanske inte helt lämpligt precis före sänggåendet.

I morgon är det uppstigning 06.30 och 08.00 ska jag vara på jobbet. Hemskt.

Natti natti alla mina vänner!