Tvättat bilen och hoppat över simmet

Idag var det en varmgrad och jag passade på att tvätta av bilen utvändigt. Egentligen gjorde jag nog det mest för att ha något att göra medan jag var ute i dagsljuset. Som vanligt blötte jag ner mig själv också. I morgon måste jag fylla på spolarvätska. Ska åka till Luleå i morgon kväll och hämta på Kallax. Sedan tror jag att vi går ut och äter på något trevligt ställe.

Har småplockat här hemma och kastat ihop mattorna men inte orkat dammsuga och damma av dom. Känner mig orkeslös och nyser så det sliter i min ömma rygg. Just nu i skrivande stund borde jag vara med Maria på badhuset, men jag orkade inte. Jag har fått mer ont i ryggen sedan jag började simma. Men det kanske är övergående.
Det har varit lite småtjafs här hemma på eftermiddagen. Det är frustrerande med dessa ändlösa och låsta tonårsdiskussioner. I och för sig kan det inte vara lätt att vara sexton år och diskutera med en sextioåring. Våra livsfaser ligger en bra bit från varandra. I och för sig känner jag mig fortfarande som tjugo inombords.

Just nu doftar det vitlök i hela huset. Mr x har gjort nudlar till kvällsmat. Idag värmde jag en pajbit till mig själv och mr x fick en stor hamburgare. En hambis mättar inte lång stund när man är sexton år, så jag förstår att han behöver påfyllning nu.

Snart fyller lilla Evve år. Måste fundera ut en present. Undrar om hon kan behöva money efter fjällresan ....