Söndagsfunderingar

Steg upp 09.30 och fixade frukost. Nu sitter jag här och är så trött. Ögonlocken håller på att ramla igen och det är bara tidig kväll. Min ♥-vän åkte hemåt mitt på dagen. Vi har haft en lugn och mysig helg. I går var vi en sväng till Happis och Torneå. Jag köpte bara några burkar laktosfri youghurt. Just laktosfria mejeriprodukter finns det stort urval av i Finland. Mycket större än i Sverige. Jag var inte på köphumör och dessutom har inte mitt visakort kommit ännu så jag hade lite ont om kontanter.

Nu går jag och väntar på att läderstövlarna jag skickat efter från Gudrun Sjödén ska komma och hoppas så klart att de passar mina breda nedtrampade fötter.
Jag skulle vilja ha en ny vinterjacka som är lätt och bekväm. Gärna i en glad färg. Just nu är jag så trött på svart. Ändå köpte jag en svart tunika  i fredags. Likadan som på bilden  ...
Nåja, snart ska jag med tjejerna på en Luleåtripp och då jäklar ska jag köpa jacka och nåt annat nytt i glada färger. Skulle också vilja hitta ett par ljusa långbyxor. Bäst att se till att kontot är välfyllt.

I kväll har min svärdotter och ett av barnbarnen varit och hälsat på. De hade med sig lyxig delikatessglass. Barnbarnet har busat med katten i en slags skräckblandad förtjusning. Hon fixade även ny frisyr på farmor. Jag är väldigt snygg nu med allt hår framåtkammat....

I morgon ska jag gå och köpa present till största barnbarnet som fyller 22 om några dagar. Vart har åren tagit vägen? Jag glömmer aldrig första gången jag såg henne några timmar gammal.  En kopia av sin mor som baby. Det var djup och innerlig kärlek vid första ögonkastet. Klick!
Att barnbarn är livets efterrätt är så sant det kan bli. Nu känner jag sorgligt nog inte alla mina barnbarn men det kommer en dag då vi lär känna varandra. Allihop finns alltid i mina tankar.