En historisk dag



Som så många miljoner människor gläds jag idag och känner ett spirande hopp för världsfreden. Det är så ofantligt stort att USA har fått en färgad president som verkar synnerligen klok och ödmjuk och som dessutom har rötter i tredje världen. Det är lätt att förstå att det är stor fest på många håll i världen.

Förutom de historiska vingslagen och en trevlig lunch med Maria har det varit en ganska gråtrist dag. På eftermiddagen har jag tagit det lugnt, fixat lite papper och varit till sonen och fått lite hjälp med en lampa i bilen. Barnbarnen är friska från kräksjukan. Storasyster kom hem från skidskolan med röda kinder och glittrande ögon. Lillebror förevisade sin nya brandbilsinstallation i sitt rum och hans plastkrokodil var nära att äta upp mig. Hunden kryp upp och la sitt huvud i mitt knä. Och i öppenspisen värmde en brasa så skönt.

Väl hemma igen kom mr x hem och startade med att steka en rejäl hög plättar. Nu har jag städat bort i köket och han är mätt och nöjd. Ska snart dra mig mot sovrummet. Känner mig trött och har begynnande huvudvärk.

Natti natti alla vänner!