En hektisk men skön helg

Har precis ätit en macka med varm potatismos toppad med en stekt sillfilé och massor av lök. MUMS, så gott det var. Kan rekommenderas.

Som rubriken antyder så har jag hunnit med både det ena och det andra under helgen.
Fredagkväll var jag först ut och åt gott på Vikingen i trevligt sällskap med Lillemor och Maria. Därifrån tog jag även hem mat till ♥ som kom lite senare. I går, lördag, var jag farmor några timmar medan föräldrarna var och handlade ny köksinredning. När barnen blivit hämtade åkte jag och ♥  till Ikea och även över gränsen till Torneå där vi handlade lite finskt rågbröd. Väl hemma igen stekte jag sill och massor av lök. Kanske inte en passande lördagsmiddag, men gott var det. Kvällen avslutades med att jag åkte och hämtade mr x på UH iförd pyjamas. I och för hör det inte till ovanligheterna, men det skulle vara pinsamt om jag blev stoppad och tvungen att stiga ur bilen.

Nu till den sköna delen av helgen. Jag har fått massage på mina onda axlar och blivit ordentligt ompysslad. Livet är med andra ord ganska gott just nu. Ledbrutenheten är inte allra värst idag. Fick däremot huvudvärk och blev tvungen att ta två donatabletter innan det släppte.

När min vän åkte hemåt  och huvudet lugnat sig for jag, mr x samt hans kompis till Ikea. Mr x övningskörde så klart. Målet var att köpa en skönt arbetsstol till honom. Naturligtvis blev det lite andra småsaker också som slank ner i korgen. Direkt vi kom hem satte mr x som är familjens monteringsexpert igång och satte ihop stolen. Nu sitter han skönt framför dat .... jag menar när han ska göra sina läxor.
Kollade lämpliga mattor till hans rum. Det fanns flera tänkbara och nu har jag svårt att välja. Vill ha en av ylle eftersom det är smutsavvisande och ganska stor så att den dämpar ljudet då hans rum är ovanför mitt sovrum.

Eller också väljer jag en enfärgad matta och satsar på färgstarka textilier. Han vill själv ha svarta väggar och en röd matta. Svarta väggar får han inte, men en röd matta är ok. Nåja, han får väl säga sista ordet i mattvalet även om smaken inte är delad.

När jag går runt på Ikea får jag lust att slänga ut allt jag har och börja om från början. Ja, om jag fick börja om från början skulle jag börja med att bygga en liten enplansvilla på en tomt där man ser vatten. Huset skulle vara luftigt och lättskött och ha en tjäljstenskamil som jag kunde sitta och meditera framför i eldskenet. Jag hoppas på en storvinst i Postkodlotteriet.