Inställt bad

Idag blev min ryggrad fotograferad med över tusen foton inom några minuter. Nu är det bara att vänta till nästa onsdag då farbror doktorn ska meddela resultatet. Förmodligen kommer han att säga att det är åldersförändringar .... och att det inte går att göra något.

Dammtussarna rullar fortfarande runt mina fötter. Tycker mig se att de växt till sig ganska rejält. I morgon måste jag ta itu med städningen. Ska köpa en gummerad matta till hallen som ligger stilla. Kissen kasar ihop alla mattor när han kommer i rallyfart genom huset.

Idag var det nära att solen kom fram. När molnen upplöstes rusade jag ut och städade bilen och sopade bort lite snö runt broarna för att få insupa ljuset som jag längtat efter så länge. Nu ska jag besöka solariet och färga ögonbrynen. Om en månad ska jag göra Luleå med tjejerna. Men orkar jag vänta till dess med att inhandla lite vårnytt? Nä, tror inte det.

Det har varit lite tufft här hemma några dagar. Mr x rökavvänjning har förpestat stämningen i huset. Irritationen dallrade i luften. Inte alls kul. I kväll gick det inte lägre. Efter en cigarett var allt som vanligt igen. Pust! Skönt att jag åtminstone aldrig rökt.

Hade precis ställt i ordning badkassen när Maria ringde och sa att hon inte orkade komma. Inte konstigt alls för hon tränar hårt till revyn som har premiär i dagarna. Jag hade kunnat åka och simma själv men så klart tog jag chansen att lata mig. Skjutsade mr x till UH och har sedan tagit det lugnt.

Jag har chattat med ♥ och nu väntar sängen. Är jättetrött i kväll. Natti natti alla mina kära vänner.