Vänner



Mina kära vänner har uppvaktat mig med så många fina blommor och presenter.  I kväll är det förhoppningsvis firarfritt, men i morgon är jag utbjuden på middag med vänner.

I förgårkväll var min barndomskompis Gunvor hit, en granne samt kära arbetskompisarna Lillemor och Maria. Vi hade jätteroligt och skrattade så mycket så att mina kindmuskler ömmade rejält i går. När man har vänner är man rik. Inga pengar i världen kan ersätta lyckan att ha vänner. Fast det är klart att en liten stor vinst skulle vara välkommen.

Just nu är jag alldeles avslappnad, varm och trött efter simning, bubbelpol och bastu. Har diskat undan mr x matlagning med kompisarna. Hela huset är fyllt av stekos. Just nu är köksfläkten i diskmaskin. Jag avskyr stekos. Själv har jag ätit en kall Bullens varmkorv. Jättegott! Tyvärr hade grabbarna även hittat wienerbröden jag hade gömt i frysen. Nu är dom slut. Kanske lika bra det för på måndag börjar fastan för min del. Tre veckors fasta och sedan operation. Jag tror att den lilla skyddsnallen jag fick av min barndomskompis Ingrid kommer att ha fullt upp framöver.

Nu väntar en skön kväll framför teven. Det är länge sedan sist.