Starkt sken i Umeå



 I går kväll bjöd Evelina sina vänner på födelsedasgskalas till min ära. Det var jättetrevligt och supergott dessutom. Förutom marängtårtan med alla ljusen hade hon gjort en skagentårta som var både god och vacker. När jag skulle blåsa ut alla ljusen på tårtan fick jag ha solglasögon för att inte bländas av ljusskenet. Det är länge sedan jag hade ljus på min tårta. Vid närmare eftertanke har jag nog aldrig haft det förut. Det hade man nog inte förr i tiden. Alltså i min barndom. Det känns konstigt och ganska sorgligt att så många år gått så rasande fort.



I förmiddags styrde vi hemåt lite tidigare än planerat på grund av snöovädret. Mr x satt bakom ratten. Jag är bara handledare, men han fixade körningen galant. Väl hemma var det bara att hoppa i täckdressen och starta snöslungan för det var säkert fyra decimeter snö på hela infarten. Precis när jag var klar med snöröjningne kom sonen med familj och uppvaktade. Därefter kom syrran och hennes karl. Telefonen ringde åtskilliga gånger och helt plötsligt hade jag massor av vackra doftande blombuketter i huset. Jag har önskat mig upplevelser och det har jag verkligen fått. I förgår skön massage, idag vackra blommor och ännu mer blommor  till min drömrabatt via blomstercheckar och dessutom en seans där jag hoppas få kontakt med betydelsefulla personer som inte längre finns kvar bland oss.

Nu står alla blomster svalt i garaget över natten. I morgon vid lunchtid får de komma in igen. Nu ska jag sova. Är jättetrött med nöjd med dagen och hela helgen. Nu är jag 60. Ska jag skratta eller gråta? Sover nog på saken.

Natti natti alla mina kära vänner ♥
I