Läkarutlåtande

Läkaren stirrade på bilderna som han rullade fram på sin dataskärm. Han skakade på huvudet och sa att det här är inte bra alls. Det är en dålig rygg. Herregud, tänkte jag. De har säkert hittat något allvarlig. Han gjorde mig uppmärksam på stället där aortan delade sig och jag tänkte att nu jäklar håller den på att brista eller nåt annat hemskt. Till sist fick jag besked om att något (minns inte vad) buktar inåt mot ryggmärgen och att diskar är helt borta och att det är trångt någonstans för en nerv. Pust!
Först ska jag få en spruta (blockad/bedövning?) för att dämpa ryggsmärtan och sedan kan man via en operation svarva till hålet för nerven så att jag inte behöver ha ont i benet. Det var någon mer operation som man kunde göra. Det låter så enkelt. Jag frågade inte desto mer. Lika bra att inte oroa sig i förskott. Han tyckte jag gjorde det bra som jobbar. Om han bara visste hur gärna jag skulle vilja vara hemma och leva livet i min egen takt.

I kväll har jag småstädat lite i köksskåpen. Upptäckte att jag hade kryddburkar som gått ut 2003. Fast nu gäller det att komma ihåg att köpa nya så jag inte står där handfallen den dag jag behöver oregano eller paprikapulver.

Utvecklingssamtalet gick också bra. Chefen vågade inte säga annat än att jag gör allt så bra, men det lär ju visa sig på lönepåslaget vad han egentligen tycker. Vi glömde diskutera just lönen som ju är det allra viktigaste.

Nu har jag pratat med ♥ och sagt godnatt. Så natti natti alla mina övriga vänner.