Snö

Närmare -20°C, grått, snö och blåst. Det kan inte bli värre. Jag hade laddat mentalt för att starta projekt snöskottning när mr x ringde och frågade hur mycket pengar han får om han skottar. Jag hörde att han var andfådd och förstod att han redan var ute i snösvängen. Femtio kronor, sa jag och han blev nöjd. Jag blev så glad. Kanske mest glad åt att han såg vad som behövde göras och dessutom att han gjorde det ordentligt.

I morse rusade jag till jobbet för att ta emot två musiker som bjöd på en musikalisk Alfonsföreställning som var riktigt bra. Jag såg den första föreställningen tillsammans med ett femtiotal småpluttar i ålder 3-5 år. Barnen är så fina. Ju längre tiden går från den tid då jag själv slet med galonbyxor och vantar som hela tiden ramlade av, desto ljuvligare blir barnen. Jag känner verkligen en längtan efter att jobba med barn. Inte efter det tunga slitiga, men efter den mysiga förtroliga samvaron med de små liven. Det är synd att jobbet i förskolan är så undervärderat.

När jag kom hem blev det fredagsstädning i rask takt. Sedan åkte jag till EM och tittade på mattor. Den jag gillade kostade nästan tre tusen. För dyrt. Däremot hade de flera hyfsade stora visningsmattor i ull för knappt fyrahundra, men jag köpte ingen idag. Därefter blev det blomsteraffären. Nu har jag nya blommor i köksfönstret.

För en stund sedan var jag och drog in snöslungan i garaget. Vill vara förberedd för enligt vädergubbarna ska det komma flera decimeter de närmaste dagarna. Slungan startar lättare när den stått varmt. I min ålder får man börja tänka på ♥ och inte förta sig.
Min planerade Jokkmokksresa är inställd. För kallt.

Har nu sagt godnatt till ♥ och ska dra mig mot sängen. Är jättetrött i kväll.
Natti natti alla mina vänner.