Trädgårdsdrömmar


Idag köpte jag årets första trädgårdstidning. Det solgula omslaget förpassade mig till en betydligt behagligare årstid. Och fram till dess är gott om tid för mina blomsterdrömmar. Det är en speciell känsla att planera vilka frön man ska köpa och dra upp egna blomplantor. Fast de senaste åren har jag köpt rubbet på plantskolan. Fast det är kul att drömma. Min drömrabatt går i romantiskt rosa-lila-vitt.




Vaknade vid halv elva efter en skön natts sömn. Sedan har jag tagit det lugnt och bara lagat en god middag. Det blev kycklingfilé fylld med pepparost och ett tunt täcke mango chutney. Och gräddsås förstås. I kväll bakade jag en chokladkaka som både jag och mr x festat på. Min viktkurva går definitivt inte åt rätt håll.

 Trots att det fallit lite glesa snöflingor har dagen varit ljus men det är fortfarande runt femton minusgrader. Brrr. Om inte det utlovade snöfallet kommer i morgon så kanske vi åker till Ikea och beställer hemkörning av en Ektorp soffa med svart klädsel. Nu är jag less på att ligga på den hårda sängen när jag ska se teve. Jag får ont i höften,i benet, i nacken och i axlarna. Ikväll har jag sett riskförlossningar i flera timmar. Det är nästan lite sjukt. Min kropp måste ha glömt bort hur det var att föda barn. Fast numera finns det ju smärtlindring av många slag. Det fanns det inte på min tid. Bara lustgas och den spydde jag av. 
Sedan såg jag Wallanderfilm men somnade nog ganska snabbt. Nu är jag så trött så ögonen håller på att ramla igen.

Natti min alla mina kära vänner.