Pepparkaksbak

Den senaste veckan har varit hektiskt med advent med allt vad det innebär av lutande utejulgran och krånglande ljusslingor plus ett jobb som jag knappt har tid med. I går kväll hade vi en offentlig dansföreställning där även våra frivilligelever deltog. I den yngsta gruppen dansade våran lilla Alexandra. Hjärtknipande söt!
Idag hämtade jag Viktor och Alexandra på dagis/förskola och sedan for vi hem till mig och bakade pepparkakor. Jag hittade inte mina gamla pepparkaksformar men de skar ut egna figurer och var glada och sysselsatta en lång stund. Det var jätteroligt även för mig som mest åt deg och njöt av mina goungar.
I morgon är det hemsideskurs på förvaltningen. Ska försöka uppbåda energi. På eftermiddagen är det möte på skolan. Måttligt inspirerande. Sedan är det äntligen helgledigt.