Julklappsinköp och julbak

I kväll har jag varit en sväng och inköpt ytterligare en klapp, denna gång till sonhustrun. Kanske jag för en gångs skull lyckas fixa inköpen i god tid före julafton. Nåja, det kan eventuellt skita sig beroende på kontosaldot trots att utgångsläget innebär lågbudgetjul. Funderar på att tomta mig själv också. Ska skriva en önskelista.

Förmiddagen var si så där. Var på kurs för webredaktörer. Det var mest repetition av sådant jag redan fixar.
Eftermiddagen var jag på ett skolmöte som i och för sig var trevligt, men frågan är om det ger något eller om det bara var ett spel för galleriet. Med den erfarenhet jag har i bagaget av skolan i den här kommunen är det svårt att tro att den ska engagera sig så pass mycket att det leder till något positivt för eleven.

Har inhandlat ingredienser till julbaket som planeras till i morgonbitti. Hoppas bara att jag kommer igång och får det gjort. Sedan är det bara att hoppas att jag inte äter upp alltihop före jul. Risken finns.

Nu är det lördag. Glömde publicera inlägget ovan i går kväll.
Saffransbullarna och pepparkaksrutorna sprider sin väldoft i huset och jag är varm och trött av att stå vid spisen. Nu gäller det bara att inte äta upp alltihop före själva julhelgen. Största faran är jag själv.