Filmkväll

Grått, blött och halt. När ska vi få riktig vinter, såna vi hade förr? Jag längtar så intensivt efter ett tunt lager ren vit snö och sprakande norrsken från en molnfri natthimmel. Inte ens utejulgranarna kommer till sin rätt när det är så här smutsgrått ute.

Idag har jag fått hemlevererat en riktigt fin gran, grön och grann precis som dom vi ser på julkorten. I år behöver inte käraste Evelina gråta vid åsynen av min ynkliga plastgran som för övrigt numera är i soptunnan. Längtar tills det är dags att hänga upp pyntet, men får nog besinna mig en dryg vecka så att den inte hinner tappa alla barr innan det är dax för tomten.

I kväll har jag varit på bio med en kompis och sett Luftslottet som sprängdes. Jättebra med ett bra slut. Hoppas att det finns manus nog för en till film om Lisbet Salander. Jag skulle vilja se hur det går för henne. Egentligen skulle jag ha varit på jobbets julkonsert i kväll, men jag tjorvade till det igår och for på lilla julkonserten istället för på bio, som jag lovat en kompis, och då återstod bara i kväll för det var sista kvällen den filmen gick. Man kan inte få allt.

Nu väntar en renbäddad säng.