Gamla balettdrömmar och lite av varje

I kväll var det dans- och teaterföreställning på jobbet. Mitt lilla barnbarn dansade så fint med virvlande sidenschal. Det är kul att hon som varit så blyg verkar älska att röra sig på scenen. Kanske är det hon som en dag ska förverkliga farmors balettdrömmar.

Efter föreställningen åkte jag och hälsade på Göta. Numera är jag dålig på att sköta kontakterna med mina vänner och det känns inte alls bra. Måste skärpa mig, men samtidigt är det väl så att i perioder måste man prioritera för att orka och så har det känts ett långt tag. Även om jobbet inte är jättekrävande så kan det vara ganska tufft här hemma. Ena stunden vuxen och i nästa sekund pytteliten, men så är ju en normal tonårstid.

Min bakplanering för dagen höll inte, men det spelar ingen roll för det blir nog jul ändå.
-------------------
Nu är det tisdagmorgon och jag sitter här vid datorn i allsköns ro. Ska börja först 09.30 idag. SKÖNT! Glömde publicera inlägget även i går kväll. Har sovit som en stock hela natten och vaknade med värkande lemmar. Det här survädret är förödande.
Nu ska mr x väckas, katten matas och sängen bäddas. Sedan mot jobbet.