Seans - min 60-årspresent!

Idag fick jag äntligen uppleva min 60-årspresent. Det tog lite tid att öppna den men nu är det gjort. Det var en speciell upplevelse med blandade känslor.
Jag tillhör de som tror att det finns dimensioner i vårt medvetande som inte alla har utvecklat lika mycket, men så klart är jag samtidigt en stor tvivlare. Men det kanske är som med annan tro att det räcker med bara en liten låga.
Hur som helst så fick jag och min syster, för presenten innefattade oss båda, träffa kära anhöriga som lämnat jordelivet. En del saker som sades var lätta att placera och vi nickade igenkännande medan annat kändes helt främmande. Ingenting var hemskt eller skrämmande men vi frågade alldeles för lite när vi fick den chansen. När jag gör om det, för det tänker jag göra, ska jag fråga mer så att jag är säker på att det verkligen är den person jag tror som "visar" sig. 
Alla hade det i alla fall bra och var med oss i våra liv. De visste allt som jag och syrran tisslar och tasslar om så nu måste vi nog börja censurera lite i vårt tissel.
Presenten innefattade även transport till Luleå och en lugn tur till Storheden där vi unnade oss gofika.

Det har varit så fint väder idag och jag njöt i fulla drag hela förmiddagen, mest i skuggan då för jag är ju ingen soldyrkare. Mr x är och rödfärgar ett hus i en by här utanför så det är bara jag och kissen hemma. Lugnt och fridfullt. Mr x kommer snart hem så jag har stekt köttbullar och kokat makaroner. Han lär vara vrålhungrig.

Jag väntar på att höra av Evelina. Det är nu några dagar sedan sist och då hade de drabbats av en 24-timmars magsjuka som gick runt i gänget. Är nog hemskt jobbigt att vara sjuk långt bort hemifrån och när dagstemperaturerna ligger runt 40 plus. Jag hoppas att de är friska igen nu.

Ja det har varit en bra dag och nu är jag trött och svettig.
Kram mina kära vänner!

Yea som på beställning kom det här meddelandet från Evelina:
Har haft en underbar dag i wadi mujibs natur reservat :) har klättrat, vandrat och simmat genom en vattenfylld ravin som avslutades med ett vattenfall :) flytit i döda havet en snabbis och sett solen gå ner :) perfa!

Pust! säger jag, nu kan jag sova gott i natt när jag vet att hon har det bra.