Igelkottsmöte

Idag är det kvavt och varmt. Störtregnet som kom var otroligt välkommet, men det är fortfarande lika kvavt och varmt.
Idag har jag bytt olja i gräsklipparen. Det gick hur lätt som helst men däremot råkade jag tydligen bryta sönder gasreglaget så nu får jag beställa ett nytt.



Idag har Emil haft närkontakt med en kontaktsökande liten igelkottunge. Jag befarade det värsta men mina farhagor var onödiga för han lät till och med att den nosade på hans tassar. Sedan drack de vatten tillsammans från samma fat fast igelkottungen var så liten så den nådde knappt över kanten.



Mitt humör är inte det bästa just nu. Har haft ont i knä och höft hela dagen och i morgon börjar jag jobba. Trist.
Om jag summerar årets semester så är jag väldigt nöjd trots att mina skröpligheter sätter käppar i hjulet.