Gräsklippardag

Sonen har lagat min gräsklippare så det blev ett motionspass gräsklippning av mina drygt 1000 m² gräsmatta. Det låter kanske inte mycket men det är ett jäkla sjå att runda alla buskar som jag planterat utan tanke på smidig gräsklippning.
Vädret har varit perfekt för utejobb och jag har ätit häggbär så tänderna är gråsvarta. De är så himla goda när de är fullmogna.

Igår var jag på shoppingresa till Luleå med Maria och Lillemor. Det var en trevlig dag som började på Olsson kafé och slutade på Österns pärla. Deras tre smårätter var supergott.
Barnbarnen var hit en stund på förmiddagen och då fick dom kläderna jag köpte igår. Det finns så mycket fint till barn numera. Till mig själv blev det bara en bh, en push up!!!! och jag kan väl säga att det inte var ett hellyckat köp. Det blir liksom en del över när man gått ner i vikt och det är inget som går att pusha up. Sorgligt men sant.

Just nu värker min rygg och hela kroppen längtar efter att lägga sig och vila framför teven. Hoppas det är något bra.

Natti natti kära vänner.