En kvav dag

Låg och drog mig riktigt länge i morse och gick sedan ut och pysslade med mina taniga blomster i bara pyjamasen till sena eftermiddagen. Idag har blommorna fått riktig kogödsel. Bättre sent än aldrig. Fattar inte att jag är så seg med gödslingen vartenda år.
Kände att åskan var på gång för det var olidligt kvavt och varmt. Hela kroppen klibbade. Åskan hördes på avstånd men nådde inte fram. Det kom visserligen ett glest regn men jag hade hoppats på mycket mer. Min gräsmatta är numera brun och syrenerna slokar och tappar blad.

Jag matar några små föräldralösa igelkottsungar som är så små att de lätt ryms i min hand. Kissen är väldigt sugen på närkontakt men jag har inte vågat låta honom komma nära ifall han skulle hinna bita dom på något oskyddat ställe till exempel dom små benen.

Idag hade äntligen min lilla Evelina lagt upp mer foton från Jordanien där hon studerar en månad. Jag är lättad för för det märks att hon har det bra och får vara med om spännande utflykter och kulturmöten med jämnåriga med helt andra värderingar än vad vi har här hos oss. (Evelina har rosa tröja)



Det är hemskt att min semester är slut. Fattar inte hur jag ska hitta motivation att börja jobba. Inte har jag gjort mycket av det jag planerade innan semestern. Tror att det enda är att dörren i tvättstugan som blivit målad.
Nu väntar en stunds tevetittande.