Både smörgåstårta och gräddtårta!

Min mage verkar klara både ock. Visserligen små bitar men det får inte bli någon vana för då lär inte kilona rasa iväg lika snabbt som vintern rasar just nu.
Idag har Evve och jag varit och grattat lillbarnet mitt som fyller 38 år. Barnbarnen hade gjort tårtan med lite hjälp av pappa. Väldigt lyckad, måste jag säga.

Lille Viktor 3,5 år sa "Vad du är fin farmor!" Då blev jag glad, för just nu betyder positiva kommentarer mycket. Det kan tyckas barnsligt, men det skulle vara väldigt trist om inte någon gav kommentarer. Det syns redan att det blir lite rynkigt skinn här och där men det kan jag leva med. I kväll ringde min syster och sa att hon tycker att på gårdagens bloggfoto är jag så otroligt lik våran mamma. Ja, förutom larsaronsnäsan för den kommer från pappas sida. Mamma och jag på bilden här intill.

Idag gjorde jag bort flera bankärenden som legat och tyngt mitt samvete i flera månader. Fick nästan en chock när jag såg att Nordea tar 80 kronor för en inbetalning. Det är ju rån.
Mina egna räkningar betalar jag via nätet, men det här var för föreningen där jag är kassör.
Under helgen borde jag gå igenom alla papper inför deklarationen. Fast det känns motigt.

Just nu är mr x hemma. Kors i taket! Hoppas att det blir en lugn kväll. Känner mig trött och törstig.

Natti alla mina kära vänner.