På G igen


Nu känns det ok igen även om jag fortfarande ser ut som en vålnad. Tolv tappade kilon på en månad sätter sina rynkiga spår. Det var ödets magi att jag fick sminkkursen i present. Nu, mer än någonsin, behövs det lite färg för att se ut lite piggare.
Linnebyxorna jag köpte för två år sen och aldrig kom i är nu perfekt i storlek. Måste bara fålla upp dom.

I kväll har jag varit en sväng till Nyborg och träffat barnbarnen. Vovven var väldigt intresserad av min mage. Hon hade nog velat rengöra mina sår.

Det är i alla fall skönt att vara sjukskriven och kunna ta det lugnt, så lungt det nu går med en tonåring i huset. Men det som är lite jobbigt är att se hur fönstrena ser ut. Dimma dimma. Så fort jag orkar ska de putsas åtminstone på utsidan. En annan sak som är jättehärlig är att jag vaknar redan vid sextiden på morgnarna och kan ligga vaken i lugn och ro och höra hur dagen startar. Lyxigt!

Snart är det påsk och då får jag äta passerad mat. Mmmm så gott det ska bli. Ägg med kaviar, salt och gott. Lax med västerbottensost, räkor och massor av annat gott. Just nu är jag ganska så less på flytande kost men ska försöka härda ut till nästa tisdag. Inte en enda godis eller kaka har slunkit ner i min mage den senaste månaden. Jag fattar inte att jag har fixat det. Fast jag tänker inte avvara någonting sen när jag får börja äta vanlig mat igen. I fortsättningen blir det i små mängder och inte varje dag. Kaffet smakar fortfarande blä och jag har inget kaffesug längre.