Önskemat

Det har varit en helt vanlig jobbardag med massor av rutingöra typ kontera räkningar i e-fact. Det hinner förfalla en och annan när man är borta från jobbet en hel månad. Min tanke var att åka och fixa räkningarna under sjukskrivningen men jag orkade inte. Nu är dom i alla fall gjorda och borta från min dator. På eftermiddagen var det arbetsplatsmöte men jag behövde bara vara med en stund på första passet. Möten är inte min grej. Blir uttråkad direkt. Sedan åkte jag hem och tog ut kissen på altanen. Själv satt jag på ett lammskinn och njöt av lite sol.

I kväll har jag varit och köpt kinamat som jag längtat efter i snart två månader. Valde en kycklingrätt och kunde kanske äta en femtedel av portionen. Det var gott, men inte jättegott. Blev faktiskt lite besviken. Mina smaklökar är lite ur gängorna. Mr x fick friterad kyckling med sötsur sås.
Jag måste inventera min frys och se vad som göms på hyllorna och börja laga mat av det jag har hemma. Lär få vänta på pengarna från Fk så det skulle inte skada att vara lite sparsam några veckor.

När min tomt är snöfri, krattad och klar ska jag köpa pallkragar som fylls med massor av jord. Sedan ska jag sätta lite potatis, sallad och annat ätbart.  Det har jag längtat efter i flera år sedan mitt gamla trädgårdsland hamnade i skuggan av uppväxande träd. Fast först borde jag köpa ett litet släp så jag får hem stora saker och kan frakta bort trädgårdsskräp. Just nu tinar ett tjugotal svarta plastsäckar fram innehållande hösten lövskörd. Det är första året som jag inte fått bort skräpet innan vintern och det stör mig. Tidigare år har jag packat bilen så full i säckar att jag knappt rymts vid ratten när jag kört till soptippen. Men nu när jag har "ny" bil vill jag inte utsätta den för kvistar som sticker ut och repar.

Ha en fin kväll alla mina kära vänner!