Nysoffan

Äntligen står den på sin plats framför teven svart och grann. Förutom att ligga skönt kan jag nu läsa texten så jag vet vad programmet jag ser heter. Den enda nackdelen med mitt färgval är att katthår syns väldigt bra. Mr x och hans kompis bar upp den till övervåningen och bar sedan ner extrateven som stått i ett hörn i flera år. Nu har jag en viktig sak att fixa och det är att skruva fast "trästolparna" som sitter mot trappen. De har legat bakom en säng i säkert två år och väntat på att få komma tillbaka till sin plats. Nu jäklar anamma ska det ske.

Idag visade vågen äntligen en rörelse i rätt riktning. Nästan sjutton kilo minus. Den skillnad jag märker mest förutom att byxorna hasar ner hela tiden är att jag inte lägger så mycket tid på att fundera på att jag är för fet.

Nu väntar en skön natts sömn. Är jättetrött. Min nattuggletid verkar över. Numera är det oftast sängdax runt halvtiosnåret. I gengäld vaknar jag runt sex och det är skönt ...

Ha det gott alla kära vänner!