Piggare idag

Att jag skulle bli så här medtagen av operation hade jag inte räknat med, fast idag orkar jag vara igång betydligt mer än tidigare. Lillemor blev pigg på direkten och det trodde jag att jag också skulle bli, fast det är klart hon är mer än tio år yngre än mig.
Har också fått medicin mot svampen på tungan som är en biverkan av pencillinet jag fick på sjukhuset. Agrafferna är borta och såren har läkt fint. Igår var jag och köpte några färdigblandade fruktnäringsdrycker för att få lite näring, men de smakade också metall. Blä
Dagen började med ett möte på gymnasiet. Återigen ett dåligt möte. Orkar inte ens skriva nåt om det.
Solen har gassar från en molnfri himmel och det det var jättevarmt på altanen i skydd av blåsten. Måste försöka få lite färg i ansiktet för nu ser jag ut som en vålnad. I morse visade vågen tolv kilo minus. Mina små barnbarn har varit hit idag och fikat. De är så fina. Ikväll fick mr x ett stort välfyllt påskägg av sin farbror med min favoritgodisar, men jag har inte rört dom.
Just nu är jag lite frusen och ska nog ta en varm dusch innan jag går och ser lite teve.
Kissen har blivit så busig efter kastreringen. Han springer och tar jätteskutt som aldig förr. Det är skönt att det också är gjort.