Jobbar igen

I morse steg jag upp i god tid och gjorde mig klar för första arbetsdagen på en månad. Det gick trögt och jag hann inte få i mig någon mat så det var bara att ta med sig lätt yoghurt naturell och en energidryck. Jag fick så klart flera kommentarer om viktminskningen och det är ju alltid kul, men jag är fortfarande samma människa inuti. Varken bättre eller sämre. Egentligen är det förskräckligt hur utseendefixerade vi är. Det känns sorgligt.

När klockan tickade närmare den tid jag skulle gå hem var jag helt slut. Kastade mig i sängen här hemma och låg och vilade till det var dax att åka och simma med Maria. Vi simmade en haltimme i ett och sedan var det bubbelbad som belöning. Skönt, men jag anar att jag kommer att vara ganska så ledbruten i morgon. Just nu är det värst i nacken.

Idag fick jag besked från en glädjestrålande Evve att hon är en av dem som får åka som utbytesstudent till Jordanien i sommar. Jättekul! fast det lär bli mer hot väder än hon kan drömma om. Jag lär förmana henne ordentligt. Det kommer hon säkert att uppskatta .....

I kväll har jag rengjort toaletterna. De såg ut för djäkliga och har legat som en mara på mina axlar..
Mr x har fått äta köpespizza. Själv åt jag innandömet i tre Bullens varmkorv. Känner mig verkligen som en dålig husmor. Alla dessa krav som man ska försöka leva upp till och misslyckas gång efter gång. Måste nog försöka se positiva målbilder där jag står vid spisen och trollar fram den ena efter den andra väldoftande maträtten.
Nä nu ska jag sluta tjorva och gå och lägga mig.

Natti natti alla mina vänner!