Äntligen värme

Igår åkte jag äntligen till Ikea och köpte soffan jag surrat om i flera år. I morgon kommer den hemlevererad av bussgods. Det blev en Ektorp med svart klädsel. Har fotpallen sedan tidigare så den har också fått ny svart klädsel.  Köpte även ett nytt sängöverkast till min egen säng i dimmigt ljusrosa. Nu är det kökets tur. Ska åka till loppis och se om jag hittar en fin blå trasmatta. Kom på att jag redan har ett fint gardintyg till nya gardiner i köket. Bara att ta fram symaskin och sy. Billigt och bra.

Min ♥vän har varit här i helgen. Vi har mest myst och ätit god mat. Konstigt annars när man har en kock i huset. Idag grillade vi kotletter. Kom på mig själv med en dum grej ... jag försökte tvinga på honom en kniv för att skära och se om de var färdiggrillade!! Men han behövde ingen kniv och färdiga var dom. Jättegoda dessutom.

Det har hänt saker i helgen som fick mig att göra en storgenomgång i mitt  "arbetsrum". Inget ont som inte har något gott med sig. Ja det blev samtidigt utrensning i garderoberna. Två fulla sopsäckar blev det. Nu har jag slängt alla smådukar och kuddfodral som jag broderade som barn. Ingen vill lika ha det. Inte ens jag själv.

Nu väntar en skön kväll och en hel natts sömn.

Ha det gott alla kära vänner!