Lugn helg

Efter en något seg start fick jag upp farten så pass att köksfönstren blev putsade och gardiner blev uppsatta. Jg känner mig jättenöjd. Förr jobbade jag på som en galning när jag kom igång och sedan var jag helt slut i flera dagar. Numera kan jag sluta när det är aj och oj lite här och där. Stekte vitlöksmarinerad kyckling till middag och bakade en vinbärskaka till efterrätt. Hyfsat gott.

Det har varit härligt väder idag, men det verkar bli en kall natt. Det är skönt med luftvärmepumpen för den ger jämn skön värme i alla rum, förutsatt att dörrarna står öppna. En fördel med kissen är att toadörren alltid står på glänt numera och då smiter även varmluft in dit.


Mr X och jag har haft en riktigt lugn och skön helg. Faktiskt den bästa på länge. Jag har nog inte känt mig så avslappnad som nu på flera år. Jag märkte det när jag höll på med fönsterputsningen. Alltså att jag mådde bra. Min kära mammas favoritordspråk var Det är mörkast före gryningen. Så sant och samtidigt så hoppfullt.

Jag har ett litet mörker framför mig. Det gäller garaget som återigen är i fullständigt kaos. Massor av motordelar ligger utspridda bland oljefläckar och annan skit. Mr x har fått information om att om han inte plockar ihop sina delar så gör jag det. Nu verkar det bli jag som gör det och det kommer han att ångra bittert den dagen han ska skruva ihop vespan. Jag är grym, jag vet men det dras in olja i huset och nu har långa hallmattan fått massor av oljefläckar. Just nu hänger den ute och väntar på att bli tvättad. Tänkte göra det rationellt och gnugga in oljefläckarna med diskmedel och sedan spola av med högtryckstvätten.

I morgon är det arbetsdag igen. Suck, helgerna går för fort.