Ont

I eftermiddags när jag körde hemåt längs en krokig väg med skogen alldeles inpå blev jag lätt nostalgisk. Höstfärgsklädda lövträd stod som färggranna orangeröda lyktor i mörk barrskog. Det väckte en längtan till något. Till något för länge sedan. Tänkte på murkna stubbar översållade av mörkröda lingon. Hög och klar luft. Dofter av svamp och mossa. Men det var något annat också. Jag vet inte riktgt vad.



Trots tandläkarbesöket idag värker det i min mun. Det vassa i förra veckans fyllning har irriterat  under tungan. Tandläkaren putsade noga och det gjorde också ont. Om det onda inte går bort nu så kommer jag inte att behöva någon bantningsoperation eftersom det är stört omöjligt att äta någonting. Jag har försökt med glass och gröt och soppa, men allt svider som attan. Om det inte är bättre i morgon ska jag gå och köpa något bedövningsmedel. Det gick inte ens att äta en chokladpralin i småbitar.

Nej, nu är det sovdags. Natti natti