Brända muffins

Så var den dagen över. Jag kom mig upp i tid och har till och med jobbat övertid. Skuggteatern var bra och småttingarna hjärtknipande söta. Åt varken frukost eller lunch och det är idiotiskt av mig att hoppa över med tanke på mina åkommor. Nu är batterierna laddade med smörgås, kubbar, apelsin och brända muffins. Bakade muffins tills Lillemor kom och hälsade på i kväll och naturligtvis satt jag någon minut för länge vid datorn så undersidan hann bli aningen svart.

Nu ska lille Emil tas från villfarelsen att jag är ett byte som han ska bita ihjäl. Idag har jag tagit honom i nackskinnet och till min förvåning låg han sedan och spann bredvid mig utan att bita. Det låter som att jag gnäller, men han biter inte på lek utan på blodigt allvar och tänderna är sylvassa.  Nåja, det går väl över. Käre Gud prata för säkerhets skull med Emil. Amen.

I morgon ska jag till tandläkaren och borra. Plågsamt hemskt.

Nu är jag jättetrött och ska rulla iväg mot sängen.