Höstkalas

Syrran och jag har varit och grattat Göta som fyllde 70 bast idag. Hon bjöd på både god mat och ett fikabord som fick gommen att fröjdas.

Vi har haft en strålande färgsprakande höstdag. Jag borde ha varit ute i trädgården men istället började jag dammsuga och torka golven när jag kom hem från kalaset. Kastade också ut golvblomman. Nu är jag less på att sopa ihop jord flera gånger per dag. Kissen lär däremot sakna den.

I kväll ringde en tonårspappa och undrade om jag skulle vilja vara ordförande i en förening som ska bildas. Han tyckte att jag skulle passa. Gud, han vet inte vilka våndor jag har för varenda kvällsmöte jag tvingas till. Nej, nej något sådant ska jag inte ta på mig. Jag passar inte till såna uppdrag. Jag är gärna med i föreningen men utan styrelseuppdrag. Vi hade i alla fall ett långt och givande samtal om vårat gemensamma intresseområde. Det är bra att prata med andra och få lite andra perspektiv  på sin egen tillvaro.

Nu sitter jag här vid datorn och är så jäkla trött. Ögonen svider och hela min kropp vill sova men jag måste först invänta mr x . Han är ute med kompisarna. I morgon ska jag försöka ta mig ut i rabatterna. Kanske jag tar upp lite plantor till Lillemor.

Natti natti

Natti natti