Ett litet kvicksilver

rusar runt i mitt hus. Det är jätteroligt fast den lille rackarn gillar att bita på sladdar. Nu måste jag kattsäkra här hemma så att det inte händer en olycka.

Idag har jag varit på dataträff i förvaltningens databunker. Hemskt! Syrefattigt och varmt. Jag lärde mig väl en del, bland annat att jag kan chatta med mina kollegor som använder samma program. Inte för att jag har något behov av det.

I morgon blir det en roligare dag. Music music för hela slanten plus shopping och mat i goda vänners sällskap.
Det värsta är att jag får lämna kissen ensam många timmar men med både torr- och blötfoder, vatten och mjölk så lär den inte svälta ihjäl. Jag har märkt att när det blir tyst i huset så lägger den sig och sover. Tack och lov räknar de inte timmar och minuter.  Jag får busa rejält med den innan jag far och när jag kommer hem.


Det är riktigt höstruskväder i kväll. Regnet öser ner och radion pratade om åska. Lille kissen har somnat på sängen bakom mig.

Nu ska jag stoppa lite kläder i tvättmaskin så jag har något att ha på mig i morgon. Dusch och sen i säng, har jag tänkt. Om det blir så vet man aldrig.