Äntligen!

Vilken härlig dag det har varit. Strålande sol, torrt och varmt. Sov till nästan elva och hade lite svårt att komma igång när jag väl steg upp. Ett fönster blev i alla fall putsat  och gardiner blev uppsatta. Ja, nu är jag igång. I morgon ska jag ta köksfönstren och sätta upp andra gardiner även där. Bar också in en kaktus och några orkidéer som fått stå och ladda utomhus över sommaren. Nu känner jag att det är dags att göra det mysigt inomhus. Jag skulle vilja förändra en hel massa men jag vet inte riktigt hur.

Min granne berättade att hennes svärfar ojade sig över att städfirman de anlitat till honom kostade 1800 kronor för fem timmars arbete. Det är ungefär vad mitt arbete i dag är värt. Fast egentligen är det värt det dubbla eftersom det är lördag. Ofast är det kvinnor som städar och fixar i hemmet och väldigt ofta gör vi det på helgen medan gubbarna ser på sport eller ägnar sig åt sitt fritidsintresse. Älgjakten är säkert vald med tanke på att slippa delta i höststädningen. Jag kan inte låta bli att le vid tanken på Lars Molins film Den tatuerade änkan.

Nu ska jag börja göra natt. Sängen är renbäddad så det är nog bäst att ta sig till duschen innan jag kryper ner mellan svala rena lakan. Znark.







.