Vattendropp och ny frisyr

I går kväll precis när vinden tog tag i huset och regnet piskade mot rutorna hörde jag att det droppade någonstans inomhus. Mycket riktigt så var det vid köksdörren. Panik panik och fort fram med en ugnsform som fick samla upp vattnet. Tack och lov upphörde regnet och då även droppandet. Idag lyckades jag få tag på en plåtslagare som ska göra nya fönsterbleck till övervåningen. De som sitter där är för nätta så regn i kombination med hård blåst piskar upp vatten under blecket som då rinner neråt mot köksdörren.

När plåtslagaren hade åkt iväg svepte jag över nedervåningen som en tornado med både dammsugare och skurborste. Skönt. Just nu är det ordning och reda.

I flera veckor har jag insett att det är dags för frissan men först idag ringde jag och fick tid på en gång hos favoritfrissan. Tala om tur.  Det blev en liten förändring och jag är jättenöjd. Tyvärr stör dubbelhakor och bullkinder helhetsintrycket.
I morgon är första dagen på mitt nyttigare liv. Simbassängen väntar.



Nu ska jag köra igång tvättmaskinen och diskmaskinen.